1+1 wordt één powerhouse: Fightclub en Upthrust bundelen krachten.
Mechelen & Antwerpen, 28 februari 2025 – Groter en groots. Fightclub wordt slimmer, sneller en sterker – dit na z'n merge met Upthrust. Vanaf nu samenwerken onder één naam betekent dat krachten en talenten elkaar nog meer versterken. Als koploper combineert het nieuwe Fightclub growth, performance en creatie onder één serviceparaplu.
.png)
One team. One story. One goal.
Deze fusie biedt een unieke mix van kennis en diensten aan haar klanten. Upthrust's expertise in growth marketing en experimenteren vormt een perfecte aanvulling op Fightclub's focus op always-on campagnes, slimme media buying en creativiteit. Samen leveren ze geïntegreerde oplossingen die meetbare resultaten opleveren.
Sterker door innovatie en leiderschap.
Voor een team van meer dan 80 experts vormt innovatie de drijfveer, waarbij ze de status-quo uitdagen en de lat steeds hoger leggen. Beide entiteiten maakten al deel uit van Customer Collective, waardoor deze transitie wordt geleid door een ervaren managementteam.
Met oog op de toekomst, zal huidige Managing Director Dennis Kenis zich vanaf heden focussen op de steeds groeiende, commerciële visie van Fightclub en nagevolg top-notch klantervaringen. Hierbij neemt Frederiek Pascal de rol van Managing Director op zich. Hij hanteert een duidelijke visie op hoe Fightclub zijn dienstenaanbod verder zal uitbreiden en versterken – en wordt gedreven door ervaring en strategisch inzicht. Het doel? De organisatie verder future-proof maken en klanten blijven voorzien van concurrentieel voordeel.

“Bij Fightclub geloven we in impact: meetbaar, strategisch en geboost door creatie, performance en growth. We bouwen verder op een sterke basis en versterken ons aanbod met een duidelijke focus op innovatie en operational excellence. Zo tillen we challenger brands naar een hoger niveau en zorgen we ervoor dat ze niet alleen verwachtingen inlossen, maar ze ook overtreffen.”, aldus Frederiek.
Think global. Serve local.
Fightclub is een sterk merk binnen België en Nederland. Bekend om z’n hongerige ambitie, maakt het met deze zet een stap in de goede richting. Met campagnes die momenteel op zes continenten lopen, verstevigt Fightclub zijn positie als internationale partner voor growth, performance en creatie.
Same same, but different.
De twee teams werken al jaren succesvol samen. Dit garandeert een soepele overgang voor bestaande klanten en biedt extra voordelen: denk aan bredere expertise en meer experts binnen handbereik. Met twee operationele kantoren in België zal Fightclub zijn lokale aanwezigheid versterken en tegelijk wereldwijd actief zijn.
Het aanbod: subliem.
Performance, creatie en growth gemerged in één krachtig team.
They’re ready.
Are you?
Over Fightclub
Een fascinerende combinatie van creativiteit en meetbaar succes, dat is Fightclub. Slim en gevat, knap en verstandig. Humor en diepgang, en alles daartussenin. Als agency maakt dat ons echt uniek. Strategisch denken combineren we met toptalent in de creatieve wereld, om onze schouders te zetten onder digitale advertenties, gevatte content en straffe campagnes, die de kracht hebben om alles even stil te laten staan. Fightclub, voor merken die dapper en uitdagend willen zijn.
Contact:
Managing Director: frederiek.pascal@fightclub.be
Chief Marketing Officer: nicholas.dhondt@fightclub.be
Over Customer Collective
Customer Collective is een ecosysteem dat bestaat uit verschillende entiteiten. De marketinggroep ondersteunt bedrijven om snelle groei te realiseren door een gedreven focus op hun klanten. De groep concentreert zich op drie pijlers die eveneens de voorwaarden zijn voor een succesvolle commerciële transformatie: customer strategy, digital & performance, technologie & data. Sinds 2021 bundelt Customer Collective daarvoor de krachten van The House of Marketing, Dignify en Fightclub. Anders dan andere ecosystemen in de Europese markt werken de bedrijven nauw samen: voor ieder project worden profielen met complementaire expertise en vaardigheden geselecteerd om zoveel mogelijk impact te genereren. Customer Collective wordt ondersteund door Down2Earth Capital en Quanteus Group. De groep telt meer dan 400 werknemers in België, Nederland en Duitsland. Meer info op www.customercollective.eu.