De geboorte van jouw kind, onvergetelijk?
Op dinsdag 13 augustus prijkt op de achterzijde van De Standaard een verstoord, onvergetelijk moment: de geboorte van een kind.
Alzheimer Liga Vlaanderen zet zich dagelijks in voor zij getroffen of omringd door personen met dementie. En dat is nodig, want 1 op 5 personen of 1 op 3 vrouwen krijgt te maken met de ziekte, en deze is onomkeerbaar.
Onvergetelijke gebeurtenissen, zoals de geboorte of zelfs het bestaan van je kind, lijken gradueel of plots te vervagen. Samen met ALV visualiseerde Fightclub de warrige zoektocht van een moeder naar haar zoon, aan de hand van diens geboortekaartje.
Het concept maakt het ondenkbare denkbaar en dwingt ons na te denken over de nabijheid van de ziekte die iedereen kan treffen, zelfs op jonge leeftijd. Wat als je het onvergetelijke lijkt te vergeten? Alzheimer Liga Vlaanderen biedt steun en informatie, en vergeet in deze zoektocht niemand.
CREDITS
Client: Alzheimer Liga Vlaanderen
Client contact: Jef Pelgrims, Sissi Dierckxsens
Agency: Fightclub
MD Fightclub: Dennis Kenis
Client Partner: Thomas Peeters
Account Manager: Gwen Reynaert
Design/art Direction: Mona-Lisa Venlet, Noortje Lenaerts
Creative Concept & Copywriter: Carmen Van Buggenhout
Over Alzheimer Liga Vlaanderen
Alzheimer Liga Vlaanderen is een organisatie die steun en informatie biedt aan personen met dementie, hun families en mantelzorgers. Wij streven naar een dementie-vriendelijke samenleving door bewustwording te verhogen en belangen te behartigen. Onze activiteiten omvatten lotgenotencontact, vrijetijdsbesteding (o.a. sport en cultuur) en voorlichting, als doel: de levenskwaliteit verbeteren en mensen met dementie een stem geven. Wij vergeten niemand!
Over Fightclub
Een fascinerende combinatie van creativiteit en meetbaar succes, dat is Fightclub. Slim en gevat, knap en verstandig. Humor en diepgang, en alles daartussenin. Als agency maakt dat ons echt uniek. Strategisch denken combineren we met toptalent in de creatieve wereld, om onze schouders te zetten onder digitale advertenties, gevatte content en straffe campagnes, die de kracht hebben om alles even stil te laten staan. Fightclub, voor merken die dapper en uitdagend willen zijn.
Over Customer Collective
Customer Collective is een ecosysteem dat bestaat uit verschillende entiteiten. De marketinggroep ondersteunt bedrijven om snelle groei te realiseren door een gedreven focus op hun klanten. De groep concentreert zich op vijf pijlers die eveneens de voorwaarden zijn voor een succesvolle commerciële transformatie: customer strategy, branding & performance, digital acceleration, data en technologie. Sinds 2021 bundelt Customer Collective daarvoor de krachten van The House of Marketing, Dignify, Upthrust, Fightclub, Sales X en addData. Anders dan andere ecosystemen in de Europese markt werken de bedrijven nauw samen: voor ieder project worden profielen met complementaire expertise en vaardigheden geselecteerd om zoveel mogelijk impact te genereren. Customer Collective wordt ondersteund door Down2Earth Capital en Quanteus Group. De groep telt meer dan 400 werknemers in België, Nederland en Duitsland. Meer info op www.customercollective.eu.
Fightclub is op zoek naar talent. |
---|