Fightclub knalt Luikse Siroop omhoog in het rek
Campaign → Branding → Full story → Bring to life!
Fightclub won recentelijk het immer gerenommeerde merk Luikse Siroop. Dat lieten we al weten. De challenge was niet mals, maar liep wel gesmeerd: creëer een volledig nieuwe branding met bijhorende awareness campagne, zowel digitaal als OOH.
Het design van de sinds 79 jaar onaangetaste pot werd in een fris jasje gestoken. De iconische essentie van de pot blijft ter herkenbaarheid behouden, maar het kleurgebruik, de fonts en baseline, de messaging, strategie en de website werden gemoderniseerd. Zo komt de pot herkenbaar in de rekken, maar toch verrassend en fris uit de hoek.
De herlancering wordt afgetrapt door een digitale awareness campagne waarbij de campagnevideo auditief geïnspireerd werd op popmuziek. Deze werd gecreëerd in samenwerking met De Machine en Poum Tchak. De baseline "voor op de boterham" wordt achterwege gelaten waarbij het tot nu toe voornamelijk bekend gebruiksmoment wordt verbreed en herleid naar een campagne met culinaire suggesties als ‘swirl it, lick it, heat it, flip it’. Bright en bold gecombineerd met een creatieve, visuele stijl. Ook de social media campagne smeert een nieuwe laag pit over het vertrouwde merk.
CREDITS
Client: Du Vrai Sirop de Liège (Siroperie Meurens)
Client contacts: Olivier Meurens, Raphael Magette and François-Xavier Sequaris
Fightclub MD: Dennis Kenis
Creative concept: Carmen van Buggenhout, Bart Gielen
Concept/Copy: Carmen van Buggenhout
Concept/Art: Noortje Lenaerts, Mona Lisa-Venlet, Jeffrey Uten
Account Director: Kim Devos
Account Manager: Gwen Reynaert, Ellen Benoit
Production Company: De Machine
Executive Producer: Dimitri De Wolf
Line Producer: Andreas Vermeulen, Sverre Denis
Director: Hyun Lories
DOP: Jordan Vanschel
Editor: Gert Wassink
Sound: Poum Tchak (Antoine Geluck, Nicolas Mouquet)
On-set photography: Niels Volders
Digital production lead: Thomas Verheylen
Social/Digital: Kelia Kovalenko, Jeroen Sneppe
Creative Director: Stijn Pauwels
Over Luikse Siroop
Siroperie Meurens staat bekend om hun hoogwaardige kwaliteit en authentieke smaken. Sirop de Liège is een van hun meest populaire en iconische producten, geliefd in België en ver daarbuiten. Siroperie Meurens is gevestigd in het Luikse en heeft geschiedenis die teruggaat tot 1889.
Over Fightclub
Een fascinerende combinatie van creativiteit en meetbaar succes, dat is Fightclub. Slim en gevat, knap en verstandig. Humor en diepgang, en alles daartussenin. Als agency maakt dat ons echt uniek. Strategisch denken combineren we met toptalent in de creatieve wereld, om onze schouders te zetten onder digitale advertenties, gevatte content en straffe campagnes, die de kracht hebben om alles even stil te laten staan. Fightclub, voor merken die dapper en uitdagend willen zijn.
Over Customer Collective
Customer Collective is een ecosysteem dat bestaat uit verschillende entiteiten. De marketinggroep ondersteunt bedrijven om snelle groei te realiseren door een gedreven focus op hun klanten. De groep concentreert zich op vijf pijlers die eveneens de voorwaarden zijn voor een succesvolle commerciële transformatie: customer strategy, branding & performance, digital acceleration, data en technologie. Sinds 2021 bundelt Customer Collective daarvoor de krachten van The House of Marketing, Dignify, Upthrust, Fightclub, Sales X en addData. Anders dan andere ecosystemen in de Europese markt werken de bedrijven nauw samen: voor ieder project worden profielen met complementaire expertise en vaardigheden geselecteerd om zoveel mogelijk impact te genereren. Customer Collective wordt ondersteund door Down2Earth Capital en Quanteus Group. De groep telt meer dan 400 werknemers in België, Nederland en Duitsland. Meer info op www.customercollective.eu.
Fightclub is op zoek naar talent. |
---|