Fightclub maakt een beeldige rebranding voor Mediagenix

Het globale softwarebedrijf dat zorgt voor de vlotte verwerking van mediacontent op alle continenten, is 100% toekomstklaar door een complete rebranding.

Om die globale voortrekkersrol nog beter in de verf te zetten en om het bedrijf future proof te maken, vroeg Mediagenix aan Fightclub Belgium een complete rebranding.

Vandaag worden we overstelpt door digitale beelden. Net zoals de echte wereld zijn die niet altijd perfect. Soms zien we storingen of ‘glitches’ in beeld. Dat was het vertrekpunt van de nieuwe visuele stijl die Fightclub ontwierp: de glitch refereert aan het product dat enkel zichtbaar is ‘achter het scherm’. Ook het kleurenpallet, met felle primaire kleuren, verwijst naar de wereld van het digitale. De secundaire kleuren zijn zachter en symboliseren het menselijke aspect. Content is bij uitstek digitaal, maar het bedrijf wordt wel gemaakt door 350 werknemers in Europa, Azië en Amerika.

Naast een nieuw logo, waarin de M is opgebouwd met drie pilaren die staan voor de kernactiviteiten ‘strategize, manage and engage’, werd ook de tone of voice en fotografie bepaald. Layouts werken modulair, waardoor de visuele stijl kan blijven evolueren en worden aangepast aan toekomstige behoeften.

Met deze rebranding wordt Mediagenix ook qua communicatie een visionair, toekomstgericht softwarebedrijf, klaar voor verdere expansie. De nieuwe stijl werd gelanceerd op 28 mei.

CREDITS

Client: Mediagenix
​Client contact: Geert Van Droogenbroeck, Shamini Shah
​Agency: Fightclub
​MD Fightclub: Dennis Kenis
Head of Creative Services: Kim Devos
​Account Manager: Vanessa Janssens, Vincent Vandam
Account Executive: Margot Janssens
Creative Director: Stijn Pauwels
​Creatives (art): Lode Vochten, Bram Van Moorhem, Mona Lisa-Venlet
​Design/art direction: Mona Lisa-Venlet
Motion: Elien De Geetere, Samuel Allemand

 

Over Mediagenix

Mediagenix is een Belgisch merk dat misschien niet meteen een belletje laat rinkelen bij het grote publiek, maar achter de schermen (letterlijk zelfs) uitgroeide tot een wereldspeler. Hun managementsoftware voor mediabedrijven behoort tot de wereldtop: de producten van Mediagenix beheren content van meer dan 200 tv- en mediabedrijven over de hele planeet.

Over Fightclub

Een fascinerende combinatie van creativiteit en meetbaar succes, dat is Fightclub. Slim en gevat, knap en verstandig. Humor en diepgang, en alles daartussenin. Als agency maakt dat ons echt uniek. Strategisch denken combineren we met toptalent in de creatieve wereld, om onze schouders te zetten onder digitale advertenties, gevatte content en straffe campagnes, die de kracht hebben om alles even stil te laten staan. Fightclub, voor merken die dapper en uitdagend willen zijn. Ontdek ons op www.fightclub.be

Over Customer Collective

Customer Collective is een ecosysteem dat bestaat uit verschillende entiteiten. De marketinggroep ondersteunt bedrijven om snelle groei te realiseren door een gedreven focus op hun klanten. De groep concentreert zich op vijf pijlers die eveneens de voorwaarden zijn voor een succesvolle commerciële transformatie: customer strategy, branding & performance, digital acceleration, data en technologie. Sinds 2021 bundelt Customer Collective daarvoor de krachten van The House of Marketing, Dignify, Upthrust, Fightclub, Sales X en addData. Anders dan andere ecosystemen in de Europese markt werken de bedrijven nauw samen: voor ieder project worden profielen met complementaire expertise en vaardigheden geselecteerd om zoveel mogelijk impact te genereren. Customer Collective wordt ondersteund door Down2Earth Capital en Quanteus Group. De groep telt meer dan 400 werknemers in België, Nederland en Duitsland. Meer info op www.customercollective.eu.

 

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Fightclub Belgium

We're a blend of creativity and real results. Clever and down-to-earth. Style and substance. 

We appreciate practical strategy, and mix it with talented creators to craft everything from ads to in-depth content, digital services or tangible products. We're here for daring brands. 

Fightclub Belgium is part of Customer Collective.