Fightclub maakt meer dan bordjes schoon voor Whirlpool.

Op 19 september opende voor één dag restaurant La Vaisselle tussen de majestueuze muren van Kasteel Belvédère in Wijnegem. Dat restaurant draaide volledig rond de Whirlpool MaxiSpace vaatwasser. In La Vaisselle werd er namelijk gekookt… met de nieuwe vaatwasser.

Voor de lancering van de MaxiSpace, wilde Whirlpool ver gaan. Het bekende merk vroeg Fightclub (pitch win mid. 2023) om een campagne die de grootsheid van zijn nieuwe vaatwasser maximaal kon uitspelen. Dus ging Fightclub ook ver: het opende ééndagsrestaurant La Vaisselle waarin de bordjes niet alleen schoongemaakt werden door de vaatwasser, maar ook bereid. ​

Chef Lucas: “Natuurlijk leek het wat gek om te koken in een vaatwasser, maar het was een geweldig idee. Ik ben zelf fan van slow cooking: dat maakt de natuurlijke aroma’s helemaal vrij. Het is gezond én lekker. De ster van de avond was zonder twijfel de Whirlpool MaxiSpace. Die gaf een hele reeks genodigden en influencers intens culinair plezier.”

Fightclub voerde samen met Whirlpool het concept van A to Z uit. Van het creatief idee tot het design van de uitnodigingen, menukaarten en de bewegwijzering, tot het organiseren van het event. Dit alles in samenwerking met We Love Pure en Keep it Quiet. Uit deze bijzondere activatie, die een heleboel PR-waarde opleverde, werd digitale content gepuurd die nadien werd ingezet op sociale media. ​ ​

Geïnspireerd door de menukaart van La Vaisselle? Dan kan je zelf aan de slag met de vaatwasser. Alle recepten zijn terug te vinden op www.whirlpool.be

CREDITS

Client: Whirlpool BENELUX
Client Contacts: Caroline Cailloux, Jaap Meeldijk, Maxime Weber, Rodolphe Claeys

Fightclub MD: Dennis Kenis
Creative concept: Lode Vochten, Milo Landeloos
Concept/Copy: Carmen van Buggenhout, Bram Van Moorhem
Concept/Art: Noortje Lenaerts, Mona Lisa-Venlet
Account Director: Kim Devos
Account Manager: Gwen Reynaert, Mieke Vispoel
Digital Team: Tobias Versmissen, Arne Van Oekelen, Jonas Stalpaert, Charlotte Koelman ​
Creative Director: Stijn Pauwels

Event Partner: Keep It Quiet
PR Company: We Love Pure
Production Company: Amok

 

Over Whirlpool Corporation

Whirlpool Corporation (NYSE: WHR) wil de beste producent van keuken- en wasapparaten ter wereld zijn en streeft continu naar verbetering van het leven thuis. In een steeds digitalere wereld werkt het bedrijf aan doelgerichte innovatie om te voldoen aan veranderende behoeften van consumenten via een iconisch portfolio met merken als Whirlpool, KitchenAid, Maytag, Consul, Brastemp, Amana, Bauknecht, JennAir, Indesit, Yummly en InSinkErator. In 2021 rapporteerde het bedrijf een jaaromzet van ongeveer $ 22 miljard, 69.000 werknemers en 54 locaties voor research & development. Ga voor meer bedrijfsinformatie naar WhirlpoolCorp.com.

Over Fightclub

Een fascinerende combinatie van creativiteit en meetbaar succes, dat is Fightclub. Slim en gevat, knap en verstandig. Humor en diepgang, en alles daartussenin. Als agency maakt dat ons echt uniek. Strategisch denken combineren we met toptalent in de creatieve wereld, om onze schouders te zetten onder digitale advertenties, gevatte content en straffe campagnes, die de kracht hebben om alles even stil te laten staan. Fightclub, voor merken die dapper en uitdagend willen zijn.

Over Customer Collective

Customer Collective is een ecosysteem dat bestaat uit verschillende entiteiten. De marketinggroep ondersteunt bedrijven om snelle groei te realiseren door een gedreven focus op hun klanten. De groep concentreert zich op vijf pijlers die eveneens de voorwaarden zijn voor een succesvolle commerciële transformatie: customer strategy, branding & performance, digital acceleration, data en technologie. Sinds 2021 bundelt Customer Collective daarvoor de krachten van The House of Marketing, Dignify, Upthrust, Fightclub, Sales X en addData. Anders dan andere ecosystemen in de Europese markt werken de bedrijven nauw samen: voor ieder project worden profielen met complementaire expertise en vaardigheden geselecteerd om zoveel mogelijk impact te genereren. Customer Collective wordt ondersteund door Down2Earth Capital en Quanteus Group. De groep telt meer dan 400 werknemers in België, Nederland en Duitsland. Meer info op www.customercollective.eu.

Fightclub is op zoek naar talent.
Bekijk onze vacature hier.

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Fightclub Belgium

We're a blend of creativity and real results. Clever and down-to-earth. Style and substance. 

We appreciate practical strategy, and mix it with talented creators to craft everything from ads to in-depth content, digital services or tangible products. We're here for daring brands. 

Fightclub Belgium is part of Customer Collective.