Gelaagd en geslaagd: Fightclub & BEING creëerden de 'Elke beller wint' - campagne van Qmusic.

Creative concept owned by Fightclub, produced by BEING

Naar jaarlijkse gewoonte pakt radiozender Qmusic uit met één van hun grootste campagnes van het jaar, Elke Beller Wint. Tijdens de vorige memorabele edities vielen er bitcoins te winnen, of werden er zwembaden weggegeven. Ook dit jaar doet Qmusic niet onder: elke beller, die op 29 mei live in de ochtendshow van Maarten en Dorothee komt, wint 5 jaar lang concerttickets voor concerten van de grootste artiesten, musicals en comedyshows in de meest iconische concertzalen van ons land.

Brand & Performance agency Fightclub ging enthousiast aan de slag met de campagne en gaf een duidelijk signaal: een fris en sprekend concept dat de prijs in één oogopslag vertaald, is cruciaal. Met deze actie wil Qmusic (zenderdoelgroep 18 tot 44 jaar) vooral de jonge muziekliefhebbers aantrekken om mee te dingen naar de unieke prijs.

Een TV-spot, key visual en afgeleiden die presentatoren Maarten & Dorothee in de spotlight plaatsen, maar ook om die herkenbare concertbeleving draaien. Ontelbare lagen bandshirts, dansende menigte en concertvibes vormden de rode lijn. Gezien de praktische deadline stelden alle partijen zich flexibel en zeer efficiënt op, om erin te slagen de campagne Extra Large te maken.

Brand & performance agency Fightclub creëerde, Usman Abdul regisseerde en BEING produceerde. Deze joint collaboratie liet toe om een campagne met TV-spot, keyvisual en social snippets binnen een strakke timing op te leveren. Het vertrouwen van Qmusic in Fightclub en BEING is alvast gewonnen.

De campagne is sinds 15 mei te bekijken op televisie, in print alsook digitaal.

CREDITS

Client: Qmusic
Client contacts: Athina Manirakiza, Elisabeth Peeters
Cast: Maarten Vancoillie, Dorothee Dauwe

Fightclub MD: Dennis Kenis
Creative concept: Carmen van Buggenhout, Samuel Allemand
Creative team lead: Liene Donckers
Account Manager: Gwen Reynaert
Account Executive: Margot Janssens
Production Company: BEING
Director: Usman Abdul
Executive producer: Yannick Verdonck
Junior producer/location manager: Sarah Rastelli
1st AD: Mounir Ben Bachir
DOP: Ivo Nelis
1st AC, focus puller: Benji Fischer
2nd AC: Muna Baradi
Sound Engineer: Gus Bergans
Gaffer: Rayan Imoula
Best Boy: Benoi Dericke
Photographer Assistant: Jordan Esser
Art Director: Enya Pannecoucke
Production intern: Jesse Haegeman
Stylist: Kate Housh
Hair & make up: Nanou Dirix
Styling Assistant: Willemie Quayhaegens

Over Qmusic

Qmusic staat voor opzwepende hits, positieve dj's, verhalen die vertrekken vanuit de leefwereld van de luisteraars én de spraakmakende acties zoals Het Geluid, Elke Beller Wint, Het Verboden Woord.

Daarnaast organiseert Qmusic heel wat evenementen waar luisteraars hun favoriete radiomerk letterlijk kunnen komen beleven. Dit gaat van dansen op 'Foute muziek' tijdens de Foute Party, een uniek concert meemaken vanop de eerste rij tijdens een Qube, cocktails komen drinken op het Q-Beach House of meezingen met de beste hits van Q tijdens Q-Pop in het Sportpaleis,...

Q SOUNDS BETTER WITH YOU

Over BEING

BEING is een creative production studio die visionair talent vertegenwoordigt, met een sterke nadruk op werk dat geworteld is in cultuur en diversiteit. De studio vertegenwoordigt zowel lokaal als internationaal talent exclusief voor onze markten om op die manier te kunnen investeren in hun makers in zowel reclame als originele / eigen producties, en helpt hen op die manier hun werk naar een hoger niveau te tillen. To become being oftewel constant op zoek naar een betere zelf. BEING is de brug tussen de creatieve bedenkers en de creatieve uitwerkers van het idee en hun missie bestaat eruit deze brug zo kort mogelijk te maken.

Over Fightclub

Een fascinerende combinatie van creativiteit en meetbaar succes, dat is Fightclub. Slim en gevat, knap en verstandig. Humor en diepgang, en alles daartussenin. Als agency maakt dat ons echt uniek. Strategisch denken combineren we met toptalent in de creatieve wereld, om onze schouders te zetten onder digitale advertenties, gevatte content en straffe campagnes, die de kracht hebben om alles even stil te laten staan. Fightclub, voor merken die dapper en uitdagend willen zijn. Ontdek ons op www.fightclub.be

Over Customer Collective

Customer Collective is een ecosysteem dat bestaat uit verschillende entiteiten. De marketinggroep ondersteunt bedrijven om snelle groei te realiseren door een gedreven focus op hun klanten. De groep concentreert zich op vijf pijlers die eveneens de voorwaarden zijn voor een succesvolle commerciële transformatie: customer strategy, branding & performance, digital acceleration, data en technologie. Sinds 2021 bundelt Customer Collective daarvoor de krachten van The House of Marketing, Dignify, Upthrust, Fightclub, Sales X en addData. Anders dan andere ecosystemen in de Europese markt werken de bedrijven nauw samen: voor ieder project worden profielen met complementaire expertise en vaardigheden geselecteerd om zoveel mogelijk impact te genereren. Customer Collective wordt ondersteund door Down2Earth Capital en Quanteus Group. De groep telt meer dan 400 werknemers in België, Nederland en Duitsland. Meer info op www.customercollective.eu.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Fightclub Belgium

We're a blend of creativity and real results. Clever and down-to-earth. Style and substance. 

We appreciate practical strategy, and mix it with talented creators to craft everything from ads to in-depth content, digital services or tangible products. We're here for daring brands. 

Fightclub Belgium is part of Customer Collective.