Guylian trapt 65 jaar af met een fietstocht van 65km langs de kust

→ Campaign → Branding

Het iconische Belgische chocolademerk Guylian vierde zijn 65e verjaardag langs een al even iconische locatie: de Belgische kustlijn. Want het merk is sinds zijn ontstaan verbonden met de zee. Op woensdag 30 augustus zorgde de chocoladefabrikant voor een onvergetelijke ervaring langs 65 kilometer kust. ​  ​ 

Toen de oprichters Guy en Liliane 65 jaar geleden hun droom begonnen, vertrokken ze vanuit een nostalgische gedachte: ze wilden hun onvergetelijke vakantie aan onze Belgische kust verlengen door een blijvend souvenir. Zo ontstonden de iconisch chocolade zeevruchten die sinds 1958 de hele wereld laten smelten. ​ ​ ​ ​ ​ 

Om de verjaardag kracht bij te zetten, ging Guylian opnieuw in zee met zijn vertrouwde Fightclub. Zij creëerden een feestelijke beleving helemaal gebaseerd op de ontstaansgeschiedenis van het merk. ​ ​ 

Guylian fietste van De Panne tot Knokke-Heist, exact 65 kilometer Belgische kustlijn, om de verjaardag te vieren. Langs de route werden toeristen en bewoners van 6 kuststeden verrast door een sampling van de Originele en Dark Praliné Zeevruchten.

https://www.youtube.com/watch?v=VV99s9CZUBA

Zowel de aankondiging als de ‘feestdag’ werden extra smakelijk gemaakt met een digitale campagne. Een campagne op social riep op om te komen meevieren, er werd een videoverslag gemaakt van de festiviteiten en deelnemers aan de sampling actie, maakten kans op een feestpakket van 30 euro door hun foto te delen op sociale media of te reageren op de post. ​ 

Over Guylian  

Alle Guylian-chocolade wordt in Sint-Niklaas geproduceerd waar onze Meester Chocolatiers meer dan 800 miljoen pralines per jaar produceren in een productie-eenheid van 27.000m². Dit stelt Guylian in staat om een wereldwijde omzet van 70 miljoen euro te halen en verzekert onze positie als één van België’s leidende chocolademerken. Guylian stelt ongeveer 200 mensen tewerk in Sint-Niklaas en heeft kantoren in Groot-Brittannië en Duitsland. Guylian wordt in meer dan 120 landen verkocht waaronder Europa, Azië, Australië en Amerika en zit in de top-10 van bestverkochte voorverpakte chocolademerken. ​ 

Je kan ons overal ter wereld vinden in supermarkten, hypermarkten, delicatessenzaken, tankstations en dagbladhandelaars. Ontdek ook onze exclusieve Duty Free collectie in Travel Retail of taksvrije winkels. Sinds 2008 maakt Guylian deel uit van de Koreaanse Lotte Group. ​ 

Guylian-chocolade is gemaakt met fairtradecacao, bevat 100% ingrediënten van natuurlijke oorsprong én is palmolie -en sojavrij. De verpakkingen zijn daarnaast volledig recycleerbaar, in lijn met het duurzaamheidsbeleid van Guylian. ​ 

 

Over Fightclub

Een fascinerende combinatie van creativiteit en meetbaar succes, dat is Fightclub. Slim en gevat, knap en verstandig. Humor en diepgang, en alles daartussenin. Als agency maakt dat ons echt uniek. Strategisch denken combineren we met toptalent in de creatieve wereld, om onze schouders te zetten onder digitale advertenties, gevatte content en straffe campagnes, die de kracht hebben om alles even stil te laten staan. Fightclub, voor merken die dapper en uitdagend willen zijn.

 

Over Customer Collective

Customer Collective is een ecosysteem dat bestaat uit verschillende entiteiten. De marketinggroep ondersteunt bedrijven om snelle groei te realiseren door een gedreven focus op hun klanten. De groep concentreert zich op vijf pijlers die eveneens de voorwaarden zijn voor een succesvolle commerciële transformatie: customer strategy, branding & performance, digital acceleration, data en technologie. Sinds 2021 bundelt Customer Collective daarvoor de krachten van The House of Marketing, Dignify, Upthrust, Fightclub, Sales X en addData. Anders dan andere ecosystemen in de Europese markt werken de bedrijven nauw samen: voor ieder project worden profielen met complementaire expertise en vaardigheden geselecteerd om zoveel mogelijk impact te genereren. Customer Collective wordt ondersteund door Down2Earth Capital en Quanteus Group. De groep telt meer dan 400 werknemers in België, Nederland en Duitsland. Meer info op www.customercollective.eu.

 

Fightclub is op zoek naar talent.
Bekijk onze vacature hier.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Fightclub Belgium

We're a blend of creativity and real results. Clever and down-to-earth. Style and substance. 

We appreciate practical strategy, and mix it with talented creators to craft everything from ads to in-depth content, digital services or tangible products. We're here for daring brands. 

Fightclub Belgium is part of Customer Collective.