itson creëert ‘an other kind of footprint’ dankzij Fightclub.

Geen doekjes, geen schijn. Een groene, alledaagse batterij: die bestaat nog niet. Één die ontwikkeld werd met een hart voor de planeet daarentegen, wél. En dit, dankzij het game-changing batterijmerk itson. Na het winnen van de internationale pitch zette Fightclub de lijnen uit van de strategie. De jonge, urban doelgroep is namelijk avers voor praatjes, en kiest bewust voor merken die in hun core kiezen: voor een duurzame visie die verder kijkt en reikt dan morgen. Want enkel zo laat je zelf een zo minst vervuilende voetafdruk na.

‘An other kind of footprint’ bouwt verder op deze aspiratie en verbreedt z’n - tot nu toe slechts negatieve - maatschappelijke betekenis. De campagne inspireert met na te laten afdrukken die deze bewuste switch met zich meebrengt. Het bewijs dat je een plek of persoon mooier kan achterlaten dan hoe je ze vond.

Een complete digitale funnel steunend op een emotionele peer-to-peer laag. Deze kwam tot uiting in de branded campagnevideo’s en benaderde de doelgroep op een doordachte manier. Een tweede fase werd gekenmerkt door duurzame én functionele key benefits - vertaald naar consideration en conversion ads - die het merk afzet tegen haar concurrenten. Fightclub en itson lanceerden ‘An other kind of footprint’ in Duitsland, Frankrijk, UK en Polen.

CREDITS

Client: itson
​Client contact: Silvia Scheers, Izabela Blaszczyk-Janicka & Maciej Kwiatkowski

​Agency: Fightclub
​MD Fightclub: Dennis Kenis
Head of Creative Services: Kim Devos
​Account Manager: Gwen Reynaert, Joanne Cols
Account Executive: Jacob Reheul
Creative Director: Stijn Pauwels
​Design/art Direction: Noortje Lenaerts, Samuel Allemand
Creative Concept & Copywriter: Carmen Van Buggenhout
Social Consultant: Basel Alakkad
SEA Consultant: Randy De Klerck, Tobias Versmissen

Producers (Hamlet): Pim Verhaert, Basile van der Straten & Mathias Kerner
Director: Horace Martins

 

Over Advanced Power Solutions (APS)

Advanced Power Solutions is een toonaangevende producent van hoogwaardige batterijen. Hun missie is om gemakkelijke, veilige en duurzame mobiele energieoplossingen te bieden en een Powerhouse van merken te creëren die het dagelijks leven van consumenten verbeteren, met een sterke nadruk op milieuvriendelijke productie. APS heeft krachtige batterijmerken onder haar vleugels: Panasonic, eneloop, Blaupunkt & itson. Elk met hun eigen focus en divers productaanbod. ​

Over Fightclub

Een fascinerende combinatie van creativiteit en meetbaar succes, dat is Fightclub. Slim en gevat, knap en verstandig. Humor en diepgang, en alles daartussenin. Als agency maakt dat ons echt uniek. Strategisch denken combineren we met toptalent in de creatieve wereld, om onze schouders te zetten onder digitale advertenties, gevatte content en straffe campagnes, die de kracht hebben om alles even stil te laten staan. Fightclub, voor merken die dapper en uitdagend willen zijn.

Over Customer Collective

Customer Collective is een ecosysteem dat bestaat uit verschillende entiteiten. De marketinggroep ondersteunt bedrijven om snelle groei te realiseren door een gedreven focus op hun klanten. De groep concentreert zich op vijf pijlers die eveneens de voorwaarden zijn voor een succesvolle commerciële transformatie: customer strategy, branding & performance, digital acceleration, data en technologie. Sinds 2021 bundelt Customer Collective daarvoor de krachten van The House of Marketing, Dignify, Upthrust, Fightclub, Sales X en addData. Anders dan andere ecosystemen in de Europese markt werken de bedrijven nauw samen: voor ieder project worden profielen met complementaire expertise en vaardigheden geselecteerd om zoveel mogelijk impact te genereren. Customer Collective wordt ondersteund door Down2Earth Capital en Quanteus Group. De groep telt meer dan 400 werknemers in België, Nederland en Duitsland. Meer info op www.customercollective.eu.

Fightclub is op zoek naar talent.
Bekijk onze vacature hier.

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Fightclub Belgium

We're a blend of creativity and real results. Clever and down-to-earth. Style and substance. 

We appreciate practical strategy, and mix it with talented creators to craft everything from ads to in-depth content, digital services or tangible products. We're here for daring brands. 

Fightclub Belgium is part of Customer Collective.