Subaru twee versnellingen hoger met Fightclub
→ Client win → Campaign → OOH + DIGITAL
Fightclub, reeds in charge voor het performance luik van Subaru, won nu ook de creatieve campagne voor zich. Autoproducent Subaru visioneerde een originele vertaalslag voor z’n nieuwste model ‘Solterra’. Het resultaat? Een eigentijdse en atypische teaservideo met een view rate van 14,2% en 1/6 kijkers dat overging tot interactie.
Het digitaal succes resulteerde in nog meer kansen voor Fightclub waarbij nu ook in primeur de out of home campagne – ter ere van de ‘Outdoor Days’ - in heel de BeNeLux aan hen werd uitbesteed. Hiebij slaagden ze erin het merk verrassend te positioneren op de anders immer traditionele billboards. De campagne werd gedurende één maand verder uiteengezet op Google Discovery & Meta met als hoofddoel leads genereren en daarnaast een zo kwalitatief en hoog mogelijk aantal impressies en reach. De campagne leverde 3 miljoen impressies op, 300 leads en een verdubbelde CTR. Fightclub en Subaru: double the trouble, double the win.
CREDITS
Copywriter: Carmen van Buggenhout
Art direction: Claudia Zwartjes
Graphic Designer: Noortje Lenaerts
Creative business lead: Kim Devos
Account Manager Creative: Gwen Reynaert
Account Manager Performance: Ellen Benoit
DTP: Korneel Kennes
Creative Director: Stijn Pauwels
Over Fightclub
Een fascinerende combinatie van creativiteit en meetbaar succes, dat is Fightclub. Slim en gevat, knap en verstandig. Humor en diepgang, en alles daartussenin. Als agency maakt dat ons echt uniek. Strategisch denken combineren we met toptalent in de creatieve wereld, om onze schouders te zetten onder digitale advertenties, gevatte content en straffe campagnes, die de kracht hebben om alles even stil te laten staan. Fightclub, voor merken die dapper en uitdagend willen zijn.
Over Customer Collective
Customer Collective is een ecosysteem dat bestaat uit verschillende entiteiten. De marketinggroep ondersteunt bedrijven om snelle groei te realiseren door een gedreven focus op hun klanten. De groep concentreert zich op vijf pijlers die eveneens de voorwaarden zijn voor een succesvolle commerciële transformatie: customer strategy, branding & performance, digital acceleration, data en technologie. Sinds 2021 bundelt Customer Collective daarvoor de krachten van The House of Marketing, Dignify, Upthrust, Fightclub, Sales X en addData. Anders dan andere ecosystemen in de Europese markt werken de bedrijven nauw samen: voor ieder project worden profielen met complementaire expertise en vaardigheden geselecteerd om zoveel mogelijk impact te genereren. Customer Collective wordt ondersteund door Down2Earth Capital en Quanteus Group. De groep telt meer dan 400 werknemers in België, Nederland en Duitsland. Meer info op www.customercollective.eu.
Fightclub staat altijd open voor nieuw talent. |
---|