Vluchtelingenwerk en Fightclub gaan op reis en nemen mee …

Op woensdag 19 juli prijkt op de achterpagina van De Standaard een indringende foto van een doorweekte tas op ware grootte. 

Het concept komt van het bekende spelletje dat we met onze kinderen spelen om de reistijd te doden: 'ik ga op reis en ik neem mee...’. ​ ​
Wanneer wij op vakantie gaan, maken we van tevoren lijstjes en zorgen we ervoor dat we voorbereid zijn op elke situatie. We nemen vaak te véél mee en vergeten toch nog wel iets. 

Achter de foto schuilt een schrijnende werkelijkheid. De tas symboliseert alles wat Fariha, een 28-jarige moeder, kon meenemen toen ze halsoverkop uit Aleppo moest vluchten. Zonder de reis te plannen.

Het concept dwingt ons na te denken over onze eigen situatie tijdens deze periodes van vakantie en reizen in vergelijking met de levensgevaarlijke trips die vluchtelingen moeten maken.

 


CREDITS:

Client: Vluchtelingenwerk
Contact: Dimitri Vandezande
Agency: Fightclub
Production Agency: Initials L.A. (ILA)
Managing Director: Dennis Kenis
Account Director: Kim Devos
Creation: Bram Van Moorhem, Lode Vochten
Design/ad: Mona-Lisa Venlet
Producer (ILA): Jack Farrazijn
Photographer (ILA): Jules Emile
Creative Director: Stijn Pauwels


Over Fightclub

Een fascinerende combinatie van creativiteit en meetbaar succes, dat is Fightclub. Slim en gevat, knap en verstandig. Humor en diepgang, en alles daartussenin. Als agency maakt dat ons echt uniek. Strategisch denken combineren we met toptalent in de creatieve wereld, om onze schouders te zetten onder digitale advertenties, gevatte content en straffe campagnes, die de kracht hebben om alles even stil te laten staan. Fightclub, voor merken die dapper en uitdagend willen zijn.

Over Customer Collective

Customer Collective is een ecosysteem dat bestaat uit verschillende entiteiten. De marketinggroep ondersteunt bedrijven om snelle groei te realiseren door een gedreven focus op hun klanten. De groep concentreert zich op vijf pijlers die eveneens de voorwaarden zijn voor een succesvolle commerciële transformatie: customer strategy, branding & performance, digital acceleration, data en technologie. Sinds 2021 bundelt Customer Collective daarvoor de krachten van The House of Marketing, Dignify, Upthrust, Fightclub, Sales X en addData. Anders dan andere ecosystemen in de Europese markt werken de bedrijven nauw samen: voor ieder project worden profielen met complementaire expertise en vaardigheden geselecteerd om zoveel mogelijk impact te genereren. Customer Collective wordt ondersteund door Down2Earth Capital en Quanteus Group. De groep telt meer dan 400 werknemers in België, Nederland en Duitsland. Meer info op www.customercollective.eu.

Fightclub staat altijd open voor nieuw talent.

Bekijk onze vacatures hier.

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Fightclub Belgium

We're a blend of creativity and real results. Clever and down-to-earth. Style and substance. 

We appreciate practical strategy, and mix it with talented creators to craft everything from ads to in-depth content, digital services or tangible products. We're here for daring brands. 

Fightclub Belgium is part of Customer Collective.